Monday, November 7, 2011

Selamat Hari Raya Korban, Haji, AidilAdha :D

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum :)

Selamat Hari Raya Haji semua :) Selamat berkorban :)
Setiap kali raya, macam biasa, aku n family akan balik kampung. Lagipun dekat ja kampung aku ngn rumah kan.
And setiap kali raya jugak, tempat pertama yg mesti kami pegi ialah rumah moyang aku... Rumah Tokyang.
So kat situla tempat reunion kami semua family, adik beradik tok aku, bapak aku, sdara sepupu sepapat, yg kenai x kenai semua dok situ.
Hari raya haji semalam, rumah tokyang aku buat laksa. Sedap tp pedaih sikit.. Hee~ 
Ramai la jugak yg balik kan. Ramai la jugak yg x balik.. Haha cmna tu? Ramai yg x balik sebab depa nk reserve cuti masa kakak aku nikah and kawen nanti... 
As usual, lepas lepak ruma Tokyang, p merayau rumah org len plak. Tp semalam semua pakat balik rumah Tok terus. (belakang sikit ja dr rumah Tokyang)
Masa nk masuk rumah tok tu, Mami aku, Makteh, Maksu jalan kaki,
Aku, Kakak n Jela naik satu keta, Makjang ngn Kak Doyah satu keta,
Dedi aku nek satu moto, Pokpu nek satu moto.
Maka berkonvoi la kami masuk rumah tok.
Plg x tahan, makcik2 hat jalan kaki mengetuai rombongan kami
sempat lg jalan melenggang menonggek sana sini membuatkan rombongan kereta moto kat belakang jd jem, plus riuh bunyi hon keta, moto suruh depa jalan laju.
Tapi depa ni sikit pun x heran, siap boleh begelak ketawa, posing2 depan keta lagik.. Huu~
Okla.. Hilang idea yg belambak tadi..
Bai !

Sebenaqnya ada lagi. Tapi depa x balik.....
Teka teki :: Cuba cari aku ?? ;p

No comments:

Post a Comment